joi, 26 mai 2011

Drama veterinară

Sunt un părinte necăjit, doamnă hăi, vă rog frumos ca să mă ascultaţi şi să mă instruiţi ce aţi făcea în locul meu.
Mă numesc medic veterinar Strugurel S., trăiesc şi muncesc de o viaţă în comuna băştinaşă, care m-am născut în trânsa, şi pot spune căci până la această etate de 58 de ani în buchetu vieţii am avut parte de înpliniri doar decât pe plan profesionist. Am scăpat de râie o mulţime de căţei în comună, am ajutat la şeptel la ceapeu, am chiar şi alungat un şărpe de supt talpa căşii la ţaţa Floarea, când m'a rugat. Caznele a început când nevestica mea, care o iubeam ca ochi din cap, a fugit din ţara noastră în anul 1985, eu însuşi având apoi mari necazuri şi chinuri cu: securitatea. De asemeni, nu ma-m mai înţăles ca aldată nici cu Ilie M., şăful de post la noi în comună, care propabil de frică să nu aibe beleli cu securitatea şi dânsul, nu a mai aceptat să jucăm table, şpiţz şi partide de pescuit cu mine.
Ma-m chinuit zile şi nopţi ca să dau băietu la şcoală, pe Ghiocel, care când a fugit Belinda nevasta-mea şi mama sa avea 5 anişori. Eu find un intelectual de formaţiune, am vroit să îl educ maxim, i-am cumpărat violoncel, artex, trilogia cu musqetarii, l-am abonat la Arici Pogonici, întruncuvânt ia-m făcut toate mofturile e drept că de multe ori în potriva voinţei lui mititele.
Când la-m trimes la Bucureşti la liceu, asta find în 1998, me-a par venit iute o misivă care mă înştinţa că Ghiocel S. este în stare de arest pe cauţiune, în urma unor fapte de excroc sentimental. Am luat prima căruţă şi ma-m dus la gară, care am luat primul tren spre Bucureşti, noroc că era un mărfar cu ştiuleţi de păpuşoi, rasa Fundulea, deci am scăpat de supracontrol. Când a venit la vorbitor lu Ghiocel am vroit să îi aplic o pereche de câteva palme, mam apţinut de ruşine că erau gardeniii acolo. Am plătit cauţiunea, avocat bun, am plătit câţiva martori sperjurişti şi la-m scăpat de problemele legi, cu toate acestia el, dragă doamnă hăi, nu a mai dat ochi cu mine pânan ziua de azi. Singurul contact cu el la-m avut când s-a dus o săteancă de aicişa, la Bucureşti, ca să cumpere antene satelit,chiloţ Tetra şi ventuze pentru câţva bătrâni din comună. Întânplător a fost agăţată de Ghiocel care nu o recunoştea într-un bar de noapte, fata mi-a trimes urtelior o telegramă care spunea că Ghiocel a meu s-a făcut gigălău şi trăeşte pe spinarea femeilor cu posibilităţi, dar fără noroc decât la posibilităţi. Iar eu care vroiam să îl fac om la casa lui, barem o garsonieră comfort 1.
Mă scuzaţ momental trebuie să închei, a început să latre cânii pe uliţă şi crecă apare şi nea Nelu, poştaru nostru, care aştept şi am emoţii zilnic la ora prânzului, doar doar o-i primi-i o scrisoare de la Belinda. Aş dori ca să ştiu ce aţ-i făcea în cazul Ghiocel, ca să nu mai fie excroc sentimental şi gigălău, ca femeie şi mamă cum sunte-ţi probabil, doamnă hăi şi domnule Ilul, poate sunteţi tată de copiii şi dvstr. Care eu mă pricep la animale, dar nu ştiu ce să mă pot face cu această dihanie de băiet, acuma cât nui prea târziu.
Vă mulţumesc indescriptibil,

Medic veterinar Strugurel S.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu